fredag 4 juli 2008

Oj så tiden går...

Ja, det var väl det jag visste... Det kommer att gå lite tid mellan mina inlägg för här räcker inte alls tiden till allt jag vill hinna med. Att ha 3 ungar hemma samtidigt som man borde jobba är inte helt lätt. Att dessutom ha trevliga grannar som vill umgås på dagarna i solen gör det ännu svårare att försöka få något vettigt gjort. Den här veckan har jag inte lyckats jobba mer än någon stund då & då. Fast det går det också när det är en lugn period, hihihi.
Den lugna perioden går dock mot sitt slut och snart sätter en intensiv och jobbig period igång. Den kommer att hålla i sig tills efter Quiltköping så jag ska nog försöka att njuta så länge jag kan av att kunna ha lugna dagar.

På sömnadsfronten inget nytt, som vanligt... Jag har en påbörjad väska som ligger här och ett broderi som jag jobbar på men annars ligger allt nere. Egentligen borde jag verkligen sy ikapp på mina läxor som jag har i den BOM-kurs jag går i år men som vanligt skjuter jag upp allt.
Något jag har gjort och som definitivt gav mersmak var att prova på en longarm quiltmaskin. Jösses så roligt det var!!! En sådan vill jag ha, frågan är vem som skall betala och var den skall stå, hihihi. Jag som inte kan frihandsquilta lyckades faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv ;o) Kolla på bilden och kommentera gärna...

Nu önskar jag alla en härlig helg och hoppas att jag kan skärpa mig med mina inlägg...
Krama varandra!

4 kommentarer:

Ullis sa...

Ja, tänk om man hade pengar (och plats) då skulle en long-arm maskin få flytta hem till mig. För det ser verkligen skitkul ut :-)
Kramar
Ullis

My sa...

Pengar och plats...är inte det ett ständigt bekymmer...Kram

Lizzan sa...

Samma problem här, pengar och plats!! Annars skulle jag helt klart köpa en sån jag mee, för det är ju förtvivlat skoj. Och vad fint ditt test blev, du är ju en talang ju!! KRAM

Anonym sa...

Vad duktig du har varit Annika!
Kanonfin kviltning! Men kan du göra
så där på en longarm, kan du göra det på en vanlig :0)Det är bara att
öva,öva,öva!
KRAMEN/Sussie