fredag 8 augusti 2008

080808 & OS

Jaha, snart är den här dagen över. 080808, det var väl inget särskilt med den... Jag har inte märkt något i alla fall. Inte märkvärdigare än 070707, förra året och antagligen blir 090909 en helt vanlig dag det med nästa år. Jag satsar nog på 11-11-11 istället ;o)

Det skulle väl vara att det äntligen är OS igen då som gör den här dagen speciell =o) Det finns nästan inget bättre än OS! Hela känslan av dessa spel älskar jag. Och invigningen, ojojoj, vilket spektakel.. Ljuvligt och vacker och pampigt och låångt, lite för långt men WOW. Alla dessa underbara kontraster mellan världens alla länder. Det är häftigt att se.

Tänk att vi alla bor på samma klot men jösses så olika vi är. I alla fall på utsidan...
Nu ska jag njuta så mycket jag kan (trots de dumma tiderna) och se allt jag hinner och har möjlighet till. Jag började längta för ett år sedan och planerade för mitt tittande. Nu har det dock dykt upp saker som påverkar mitt tittande. Som tur är så är det andra roliga saker så jag tar den smällen, hihihi. Vem kan gnälla på en resa till "Festival of Quilts" i Birmingham, Europas största Quiltmässa/utställning? Inte jag i alla fall.. Och att jag sen åker med 7 andra quiltentusiaster gör inte saken ett dugg tråkigare =o)

Nu ska jag ta och brodera lite framför tv'n och vänta på att 080808 är borta...

3 kommentarer:

Lizzan sa...

Kan inte annat än hålla med, inte var väl gårdagen noge speciellare än någon annan dag, men lite kul är det nog med speciella datum! Du verkar ha en massa kul framför dig, och på ett av de skojiga sakerna dyker jag upp......
KRAM

annicka sa...

Åhh Birmingham så kul!!!! Men att 080808 var något speciellt möjligen då för o8:orna...hihi

Ullis sa...

Snart kommer jag sluta läsa bloggar om alla ska skriva om det däringa Birmingham :o) Vad är väl en bal på slottet?
Sitter istället här och väntar på nästa tidning. var på T&T på semestern och fick se vad som komma skall... sonen la en beställning och det kan väl en mamma inte säga nej till.
Ha det riktigt riktigt bra och drick en Bitter Shandy åt mig! Kramar Ullis